Ahtopaine matalalla kuormituksella
Lähetetty: 21 Kesä 2026, 23:07
Mikä on normaali ahtopaine matalalla kuormituksella? Esimerkiksi tasakaasulla, tasamaalla, 80 km/h nopeudessa?
On tämmöistä oiretta 2012 Outbackissa:
Tyhjäkäynnillä 100 kPa.
Mutta sitten näyttääkin matalalla kuormituksella alle sen, jotain 80 kPa - eli vakuumia? Onkohan tuo nyt ihan normaalia?
Huippuja en ihan katsonut, mutta ainakin jotain 230 kPa löytyy.
Tärkein tämä: jotenkin voimaton, kuin olisi muutama kymmenen kaakkia tallista karkuteillä. Kun saa kierroksia, niin taas jaksaa vähän paremmin.
Polttoaineen kulutus noin 10-20% normaalia korkeampi.
Ei savuta, ei vikakoodeja.
Ylämäkeen isoilla vaihteilla vedättäessä tahtoo säksättää - tämä ääni alkoi toissapäivänä, ja tuntuu kuuluessaan hyvin häiritsevältä.
Mikähän tuossa voisi olla? Turbon siipien jumiminen tulee mieleen, mutta täsmääkö oireet? Onko muita vaihtoehtoja ehdottaa?
On tämmöistä oiretta 2012 Outbackissa:
Tyhjäkäynnillä 100 kPa.
Mutta sitten näyttääkin matalalla kuormituksella alle sen, jotain 80 kPa - eli vakuumia? Onkohan tuo nyt ihan normaalia?
Huippuja en ihan katsonut, mutta ainakin jotain 230 kPa löytyy.
Tärkein tämä: jotenkin voimaton, kuin olisi muutama kymmenen kaakkia tallista karkuteillä. Kun saa kierroksia, niin taas jaksaa vähän paremmin.
Polttoaineen kulutus noin 10-20% normaalia korkeampi.
Ei savuta, ei vikakoodeja.
Ylämäkeen isoilla vaihteilla vedättäessä tahtoo säksättää - tämä ääni alkoi toissapäivänä, ja tuntuu kuuluessaan hyvin häiritsevältä.
Mikähän tuossa voisi olla? Turbon siipien jumiminen tulee mieleen, mutta täsmääkö oireet? Onko muita vaihtoehtoja ehdottaa?