Tapatalk-plugin pitäisi toimia taas. Hae tapatalk-sovelluksessa sivuston nimellä "subaru club finland". Jos ongelmia ilmenee, laita ystävällisesti viestiä clubin info sähköpostiin.
EZ30 H6 kannentiivisteongelmat
EZ30 H6 kannentiivisteongelmat
Näin yleisellä tasolla vaan kyselen, että onko jollain ollut ongelmia 3.0 moottoreiden kansipahvien kanssa? Googlella löytää tämän moottorin osalta paljon osumia kannentiivisteiden rikkoutumisista. Itsellä ei oireita ole mutta ihan mielenkiinnosta kyselen. Olisiko tämä enemmän lämpimien maiden ongelma?
Subaru Legacy 3.0R STW MY04
Volkswagen 1300 MY73
Volkswagen 1300 MY73
Re: EZ30 H6 kannentiivisteongelmat
Ainakin yhden vanhemman tiedän (Sohvin) josta on kansipahvi mennyt. Oma ei edes oireile... Tosin, noilla taitaa olla jokunen vuosi ikäeroaki.
Forester XT 2.5 turbo 2006 -kutiteltu käyttis
Legacy 3.0 H6 AT stw 2007 -Käyttis
Impreza GT 25stars edit. 1999 -EX
Impreza WRX STi 2006 -EX
Impreza 2.0 gl stw 1998 -Avokin EX
Legacy 3.0 H6 AT stw 2007 -Käyttis
Impreza GT 25stars edit. 1999 -EX
Impreza WRX STi 2006 -EX
Impreza 2.0 gl stw 1998 -Avokin EX
Muistaakseni Sohvi kerto että edellisillä omistajilla oli ollu vesiongelmia, kone ajettu kuumaks ja menny kannet vinoon, eikä sit kukaa ollu kansia irrottanu ja suoristanu. Vai olikopahvit vaihdettu, muttei suoristettu, ja ongelmat jatku.
Sohvin nykyinen auto on minun entinen ja tunnen myös minua edeltäneen omistajan. Sohvillahan se sitten lopulta laukesi. Itselläni teki kertaalleen sen että alkoi hieman nostaa lämpöjä yli puolivälin, ja kerroinkin Sohville että oiretta oli. Minua edellisellä omistajalla nosti myös kertaalleen lämpöjä joskus vuonna 2010.
Siitä ei ole minulla, eikä edeltävällä omistajalla tietoa että oliko tuohon vaihdettu kansipahvia. Kuitenkaan meidän aikaan ei siitä autosta konetta auottu, eikä ainakaan ajettu ihan kuumaksi. Sohvilta kuulin että jotain ihmeellisyyksiä sieltä oli löytynyt kun konetta olivat purkaneet, joten on sille jotain ainakin joskus tehty.
Yllättävän pitkään kyllä kestävät ennen lopullista laukeamista, sillä todennäköisesti se pahvivika oli siinä ainakin neljä vuotta.
Siitä ei ole minulla, eikä edeltävällä omistajalla tietoa että oliko tuohon vaihdettu kansipahvia. Kuitenkaan meidän aikaan ei siitä autosta konetta auottu, eikä ainakaan ajettu ihan kuumaksi. Sohvilta kuulin että jotain ihmeellisyyksiä sieltä oli löytynyt kun konetta olivat purkaneet, joten on sille jotain ainakin joskus tehty.
Yllättävän pitkään kyllä kestävät ennen lopullista laukeamista, sillä todennäköisesti se pahvivika oli siinä ainakin neljä vuotta.
Leone EJ20G AWD -86
Pickup Targa EA81 4WD -89
Legacy EJ18 AWD -91
Legacy EJ18 A AWD -91
Outback EZ30 A AWD -03
...ja Datsuneita, Nissaneita ja Mazdoja
Pickup Targa EA81 4WD -89
Legacy EJ18 AWD -91
Legacy EJ18 A AWD -91
Outback EZ30 A AWD -03
...ja Datsuneita, Nissaneita ja Mazdoja