Mikä on normaali ahtopaine matalalla kuormituksella? Esimerkiksi tasakaasulla, tasamaalla, 80 km/h nopeudessa?
On tämmöistä oiretta 2012 Outbackissa:
Tyhjäkäynnillä 100 kPa.
Mutta sitten näyttääkin matalalla kuormituksella alle sen, jotain 80 kPa - eli vakuumia? Onkohan tuo nyt ihan normaalia?
Huippuja en ihan katsonut, mutta ainakin jotain 230 kPa löytyy.
Tärkein tämä: jotenkin voimaton, kuin olisi muutama kymmenen kaakkia tallista karkuteillä. Kun saa kierroksia, niin taas jaksaa vähän paremmin.
Polttoaineen kulutus noin 10-20% normaalia korkeampi.
Ei savuta, ei vikakoodeja.
Ylämäkeen isoilla vaihteilla vedättäessä tahtoo säksättää - tämä ääni alkoi toissapäivänä, ja tuntuu kuuluessaan hyvin häiritsevältä.
Mikähän tuossa voisi olla? Turbon siipien jumiminen tulee mieleen, mutta täsmääkö oireet? Onko muita vaihtoehtoja ehdottaa?
Tapatalk-plugin pitäisi toimia taas. Hae tapatalk-sovelluksessa sivuston nimellä "subaru club finland". Jos ongelmia ilmenee, laita ystävällisesti viestiä clubin info sähköpostiin.
Ahtopaine matalalla kuormituksella
Ahtopaine matalalla kuormituksella
ex Legacy stw 2.0TD -08
XV 1.6 puuropata -16
Outback 2.0TD -12
XV 1.6 puuropata -16
Outback 2.0TD -12