Joo, tämä kuuluis toisenmerkkisten palstalle... Täällä on kuitenkin osaavia ja tietäviä, paljon minua viisaampia, eri autojen kanssa toimineita niin kysyn ensin täältä.
Vasta sisäänajetun (300tkm) 2.4l turbottoman etukammiodieselin (2L) imuventtiilien välyksen ovat vähän alle ohjearvojen (0.2-0.3). Yhteen meni 0.10 liuska ja kolmeen 0.15. Tarvisko noille tehdä jotakin vai jätänkö afrikkalaisille? Tuossa on shimmipala näkyvissä nokan alla, melkein kupin kokoinen. Mihin suuntaan nuo välykset menee kun kone on kuuma? Vois kai tuon käyttää lämpimäksi paikallaan ja mitatakin... Kunnolla kuumaksi ei viittis kun on pois liikenteestä ja kuratkin pesty.
Tapatalk-plugin pitäisi toimia taas. Hae tapatalk-sovelluksessa sivuston nimellä "subaru club finland". Jos ongelmia ilmenee, laita ystävällisesti viestiä clubin info sähköpostiin.
Pienet imuventtilien välykset: mitä tehdä?
Pienet imuventtilien välykset: mitä tehdä?
Harrastus- ja tila-auto, ikiliikkuja: 2.4D -97, 330+tkm, loput Afrikassa
Nuorisoauto: Impreza 2.0R 4EAT STW MY06
Ex-lelu Outback H6 E-5AT VTD MY07, nyt taas 2,5 CVT MY19
P.S.: Toimivaa ei kannata korjata vaan huoltaa ennen häiriöitä tai vikoja.
Nuorisoauto: Impreza 2.0R 4EAT STW MY06
Ex-lelu Outback H6 E-5AT VTD MY07, nyt taas 2,5 CVT MY19
P.S.: Toimivaa ei kannata korjata vaan huoltaa ennen häiriöitä tai vikoja.
Re: Pienet imuventtilien välykset: mitä tehdä?
Lämpösenä mittaamalla selviää. Alumiinikansissa voi välys kasvaakkin niin hankala sanoa.
- An expert is a man who has made all the mistakes which can be made in a very narrow field.
- Never be afraid to try something new. Remember, amateurs built the ark. Professionals built the Titanic.
- An expert is a man who has made all the mistakes which can be made in a very narrow field.
- Never be afraid to try something new. Remember, amateurs built the ark. Professionals built the Titanic.
- An expert is a man who has made all the mistakes which can be made in a very narrow field.
- Never be afraid to try something new. Remember, amateurs built the ark. Professionals built the Titanic.
- Never be afraid to try something new. Remember, amateurs built the ark. Professionals built the Titanic.
Re: Pienet imuventtilien välykset: mitä tehdä?
Kunhan on nollissa niin siitä alkaa käynnistysvaikeudet kylmänä. Muuten noille on ihan sama. Turbokoneessa tilanne on vähän toinen, varsinkin pakopuolella.
Muutama tojota on tullut loppukäytettyä, Carinan 2C venttiilinsäätö tuli em. oireiden takia ajankohtaiseksi 500tkm nurkilla...
Muutama tojota on tullut loppukäytettyä, Carinan 2C venttiilinsäätö tuli em. oireiden takia ajankohtaiseksi 500tkm nurkilla...
Re: Pienet imuventtilien välykset: mitä tehdä?
Kiitokset vastauksistanne, auttoivat eteenpäin!
Tänään käytin lämpimäksi, paikallaan vähän korotetulla tyhjäkäynnillä, ja mittasin sitten. Imuventtiileihin meni samat liuskat, paitsi yksi kylmänä 0.20 oli nyt 0.15. Rajatapaus;) Pakoventtiileihin meni kaikkiin 0.05 ohuempi, eli nuo tosiaan lämpiää ja siksihän niissä on tuota varaakin enempi. Vois kuvitella että "tehoajossa" imuventtiilit saa jäähdyttävää ilmavirtaa ja pysyy melkein samoissa kun pakoventtiilit kuumenee ja välykset pienenee enempi, rajoissaan... Eiköhän tuolla mennä mun ajot Afrikan rantaan asti.
P.S. Eri hyvin käynnistyi nyt, neljällä hehkutulpalla. Ei nyt isoja ongelmia ollut kahdellakaan.
Tänään käytin lämpimäksi, paikallaan vähän korotetulla tyhjäkäynnillä, ja mittasin sitten. Imuventtiileihin meni samat liuskat, paitsi yksi kylmänä 0.20 oli nyt 0.15. Rajatapaus;) Pakoventtiileihin meni kaikkiin 0.05 ohuempi, eli nuo tosiaan lämpiää ja siksihän niissä on tuota varaakin enempi. Vois kuvitella että "tehoajossa" imuventtiilit saa jäähdyttävää ilmavirtaa ja pysyy melkein samoissa kun pakoventtiilit kuumenee ja välykset pienenee enempi, rajoissaan... Eiköhän tuolla mennä mun ajot Afrikan rantaan asti.
P.S. Eri hyvin käynnistyi nyt, neljällä hehkutulpalla. Ei nyt isoja ongelmia ollut kahdellakaan.
Harrastus- ja tila-auto, ikiliikkuja: 2.4D -97, 330+tkm, loput Afrikassa
Nuorisoauto: Impreza 2.0R 4EAT STW MY06
Ex-lelu Outback H6 E-5AT VTD MY07, nyt taas 2,5 CVT MY19
P.S.: Toimivaa ei kannata korjata vaan huoltaa ennen häiriöitä tai vikoja.
Nuorisoauto: Impreza 2.0R 4EAT STW MY06
Ex-lelu Outback H6 E-5AT VTD MY07, nyt taas 2,5 CVT MY19
P.S.: Toimivaa ei kannata korjata vaan huoltaa ennen häiriöitä tai vikoja.