Tapatalk-plugin pitäisi toimia taas. Hae tapatalk-sovelluksessa sivuston nimellä "subaru club finland". Jos ongelmia ilmenee, laita ystävällisesti viestiä clubin info sähköpostiin.
P2565 vikakoodi ja vian etsintä
P2565 vikakoodi ja vian etsintä
Eli
P2565 Turboahdin Paineen ohjauksen asentoanturi A piiri korkea
Onko kellään mitään hajua mistä johtuisi?
Anturi? EGR? Jokin muu?
Turbo ei oo savuja päästäny. Auto 2010 outback diesel ja mittarissa 259000 km.
Lähetetty minun GT-I9506 laitteesta Tapatalkilla
P2565 Turboahdin Paineen ohjauksen asentoanturi A piiri korkea
Onko kellään mitään hajua mistä johtuisi?
Anturi? EGR? Jokin muu?
Turbo ei oo savuja päästäny. Auto 2010 outback diesel ja mittarissa 259000 km.
Re: P2565 vikakoodi ja vian etsintä
Voisiko vika olla läppäkotelossa 16112AA260 ossanumerolla?
Mikä anturi ohjaa turbon toimintaa? Turbo on IHI VF55 14411AA810
Oheisessa linkin videossa näkyy turbon säädön toiminta vikatilanteessa. Auto käy koko ajan tyhjäkäynnillä.
https://drive.google.com/file/d/0B79mt9 ... sp=sharing
Jos läppäkotelon läppä on väärässä asennossa ja imukanavassa asentoanturi antaa väärän tiedon ECUlle ja tulisi tämän takia vika päälle?
Vähän huonosti selitetty mut tarttis saada auto kuntoon ja katsastuksesta läpi.
Oheisessa linkin videossa näkyy turbon säädön toiminta vikatilanteessa. Auto käy koko ajan tyhjäkäynnillä.
https://drive.google.com/file/d/0B79mt9 ... sp=sharing
Jos läppäkotelon läppä on väärässä asennossa ja imukanavassa asentoanturi antaa väärän tiedon ECUlle ja tulisi tämän takia vika päälle?
Vähän huonosti selitetty mut tarttis saada auto kuntoon ja katsastuksesta läpi.
Kun paineen ohjauksen asentoanturin piuhan irroittaa niin sen jälkeen antaa virhekoodina ainoastaan ettei anturi toimi, kuten oletettavaa.
Kun läppäkotelon piuhan irroittaa, ilmoittaa tietokone virheen P0122, mutta ei muuta. Livedata kertoo taas kaasuläpän asennoksi 92.5% vikatilassa, normitilassa sama arvo on joko 78.4 tai 78.8 tai sitten liikkuu välillä 0.0 - 80%.
Käsittääkseni tuo 92.5 arvo tarkoittaisi sitä että kaasupoljin on ns lattiasta läpi runtattu. Ja pienemmät arvot että olisi melkein kiinni.
Joka kerta kun alkuperäinen vikakoodi ilmestyy, muuttuu kaasuläpän arvo tuonne 93%.
Kun putsasin läppäkotelon niin säätömoottorin kotelossa joku helisi. Voisiko vika olla siinä?
Kun läppäkotelon piuhan irroittaa, ilmoittaa tietokone virheen P0122, mutta ei muuta. Livedata kertoo taas kaasuläpän asennoksi 92.5% vikatilassa, normitilassa sama arvo on joko 78.4 tai 78.8 tai sitten liikkuu välillä 0.0 - 80%.
Käsittääkseni tuo 92.5 arvo tarkoittaisi sitä että kaasupoljin on ns lattiasta läpi runtattu. Ja pienemmät arvot että olisi melkein kiinni.
Joka kerta kun alkuperäinen vikakoodi ilmestyy, muuttuu kaasuläpän arvo tuonne 93%.
Kun putsasin läppäkotelon niin säätömoottorin kotelossa joku helisi. Voisiko vika olla siinä?
Dieselistä en mitään tiedä mutta eiköhän sielläkin ole ihan samalla tavalla kun bensaturboissa ahtopaine solenoidi joka ohjaa hukkista, dieselissä ehkä alipainepumpulta ohjaus.
High tarkoittaa että solenoidin toiminta WGDC on yli 90% bensaturboissa.
Eli jostain syystä auto ei pääse ahtotavoitteeseen ja yrittää tuota WGDCtä ajaa yli 90% ahtotavoitteen saamiseksi.
Perinteisesti syynä on ahtopuolen ilmavuoto.
Näkyykö livedatastasi AFR correction % tyhjäkäynnillä?
+/- 7% bensaturboissa suht normaalia vielä, yli tuon niin kannattaa alkaa vuotoa etsimään.
Noita dieseleitä enemmän räplännyt niin artec power kuopiossa.
High tarkoittaa että solenoidin toiminta WGDC on yli 90% bensaturboissa.
Eli jostain syystä auto ei pääse ahtotavoitteeseen ja yrittää tuota WGDCtä ajaa yli 90% ahtotavoitteen saamiseksi.
Perinteisesti syynä on ahtopuolen ilmavuoto.
Näkyykö livedatastasi AFR correction % tyhjäkäynnillä?
+/- 7% bensaturboissa suht normaalia vielä, yli tuon niin kannattaa alkaa vuotoa etsimään.
Noita dieseleitä enemmän räplännyt niin artec power kuopiossa.
Absolute Performance - Moottorinosat, Kasaukset, Säädöt yms. kysy lisää
Ei näy AFR correctionia. Mä ymmärtäisin tuon ahtopuolen ilmavuodon jos tuo vika tulis kun polkasee kaasua, mutta kun se tulee
1) autoa käynnistäessä suoraan.
2) silloin tällöin tasanopeudella ja tasakaasulla/cruiserilla ajettaessa
3) kun ottaa esim 80 vauhdissa jalan pois kaasulta ja antaa moottori jarrulla vähentää nopeutta
4) jos joutuu esimerkiksi nopeasti jarruttamaan
5) tyhjäkäynnillä
IHI:n VF55 VNT turbossa alipaineella ohjataan kyllä ja turbossa on solenoidi. Jos vika olisi ahtopuolen ilmavuoto niin silloinhan vian pitäisi tulla myös kiihdyttäessä.
1) autoa käynnistäessä suoraan.
2) silloin tällöin tasanopeudella ja tasakaasulla/cruiserilla ajettaessa
3) kun ottaa esim 80 vauhdissa jalan pois kaasulta ja antaa moottori jarrulla vähentää nopeutta
4) jos joutuu esimerkiksi nopeasti jarruttamaan
5) tyhjäkäynnillä
IHI:n VF55 VNT turbossa alipaineella ohjataan kyllä ja turbossa on solenoidi. Jos vika olisi ahtopuolen ilmavuoto niin silloinhan vian pitäisi tulla myös kiihdyttäessä.
Paljon on ahtopaineet? Jos toi olis pakokaasu vuoto? Silloin ahtopainehan ei välttämättä nouse. Dieseleissä esim EGR venttiili voi aiheuttaa ongelmia, vuotaa läpi pakokaasua.
Subarun dieseleistä tosin ei ole kokemusta mutta toiminta periaate on kuitenkin sama kuin muissa vehkeissä.
Subarun dieseleistä tosin ei ole kokemusta mutta toiminta periaate on kuitenkin sama kuin muissa vehkeissä.
Paljon mahdollista, mutta MAP arvot on ok, samaten MAF arvot ok.
Ainoa arvo mikä ei oo järjellinen on tuo TP arvo joka vetää vikatilassa tuonne 93% ja oikein toimiessaan arvo seilaa 0-80% välillä, yleensä on joku 78.4 tai 78.8%.
Toisaalta sekä Laakkosen ja Sorsan mielipide on ollut myös se että trottle boxin ei pitäis helistä.
Olisikin hyvä päästä katsomaan samalla koneella varustetun legacyn tai outbackin arvoja.
Josta tuli mieleeni että oon tän viikon Joensuussa joten jos joku clubilainen omaa 2010 Legacy/Outback dieselin ja siitä saisi ko arvot katsottua tai tuon mun auton trottle boxin laitettua toiseen autoon kiinni ja katsottua tuleeko millaisia vikakoodeja niin sekin auttaisi.
Ainoa arvo mikä ei oo järjellinen on tuo TP arvo joka vetää vikatilassa tuonne 93% ja oikein toimiessaan arvo seilaa 0-80% välillä, yleensä on joku 78.4 tai 78.8%.
Toisaalta sekä Laakkosen ja Sorsan mielipide on ollut myös se että trottle boxin ei pitäis helistä.
Olisikin hyvä päästä katsomaan samalla koneella varustetun legacyn tai outbackin arvoja.
Josta tuli mieleeni että oon tän viikon Joensuussa joten jos joku clubilainen omaa 2010 Legacy/Outback dieselin ja siitä saisi ko arvot katsottua tai tuon mun auton trottle boxin laitettua toiseen autoon kiinni ja katsottua tuleeko millaisia vikakoodeja niin sekin auttaisi.
Sorsalla sanoivat että trottle boxin hinta on laskenut joka subarun tapauksessa tarkoittais sitä että niitä on alkanut menemään.