Tapatalk-plugin pitäisi toimia taas. Hae tapatalk-sovelluksessa sivuston nimellä "subaru club finland". Jos ongelmia ilmenee, laita ystävällisesti viestiä clubin info sähköpostiin.

Millaiset iskarit forester xt2.5 vm2005 turboon?

Jouset, iskunvaimentimet, jarrut, renkaat, vanteet jne.
pekval

Millaiset iskarit forester xt2.5 vm2005 turboon?

Viesti Kirjoittaja pekval »

Minulla on tuolainen 'tykki', jonka takaiskarit ovat huonot. Toisesta puuttuu se ihme 'möltti' (joka lienee korkeuden vakaaja?).
Kone liikuttaa autoa hienosti, mutta ei tällä kyllä mutkapätkällä pärjää edes 2,5 turbottomalle outbackille (joka minulla oli aiemmin).
Miten tästä saisi kelvollisen ajettavuudeltaan? Nykyisellään auto menee hukkaan. Kannattako ostaa alkuperäiset iskarit, joissa on se korkeuden vakaaja? Miten se vakaaja ylipäätään toimii? Millaiset jouset tähän kannattaa laittaa? aluperäiset? jäykemmät?
KooHoo
Jäsen

Re: Millaiset iskarit forester xt2.5 vm2005 turboon?

Viesti Kirjoittaja KooHoo »

Mulla on Kybin iskarit joka nurkassa. Ei siis tasonsäätöä takana. Niiden kaverina on STi Foren jouset. Jostain syystä taakse piti laittaa ½ tuuman vai oliko peräti kokonaisen tuuman korotuspalat, että stuukin sai sopivaksi. Ilman korotuksia oli saggybutt eli perä roikkui. Alusta oli tuoreena autossa kun ostin, silloin se ei ainakaan silmiinpistävästi roikkunut. Nyt alustalla on ajettu 100tkm ja hyvin toimii edelleen. Tai siis omasta mielestä ei kallistele sivuttain, eikä pitkittäinkään liikaa.
my05 WRX

Ex my05 2,5XT Fore(ver)
Ex my98 2,5GX Leka
pekval

Re: Millaiset iskarit forester xt2.5 vm2005 turboon?

Viesti Kirjoittaja pekval »

Ehdin tässä on varmuuden vuoksi laittaa alkuperäiset jouset ja iskarit taakse molemmin puolin.
Autosssa on nyt myös matalaprofiiliset laadukaat kesärenkaat (225/45/17) ... nyt menee jo kivasti. kallistelee
taspainosesti ja tunnoton ohjaus (voimakkaasti tehostettu) ei enää pahemmin häiritse.
Vastaa Viestiin